Lions-liiton D-piirin vuosikokous pidettiin aurinkoisessa Lappeenrannassa

Lions-liiton D-piirin vuosikokous pidettiin aurinkoisena kevätlauantaina 26.4. Lappeenrannassa. Lämmin ja aurinkoinen kevätsää helli vuosikokousvieraita. Tosin lappeenrantalaisten mukaan heillä paistaa aurinko sateellakin, mutta sitä ihmettä emme tällä kertaa päässeet näkemään.

Piirihallituksen kokouksen jälkeen ryhmityttiin lippumarssille, jonka päätteeksi laskettiin piirin seppele sankarivainajien muistomerkille.

Avajaisjuhlassa muistettiin poisnukkuneita lioneita

Avajaisjuhlan aluksi sytytettiin kynttilät ja pidettiin hiljainen hetki kauden aikana piirissä poisnukkuneiden lioneiden kunniaksi. Vuosikokousjärjestelyistä vastanneen Lions Club Lappeenranta/Rakuunan presidentti Lauri Sorvali toivotti vuosikokousvieraat tervetulleeksi Lappeenrantaan.

Lappeenrannan kaupungin tervehdyksen esitti kaupunginhallituksen jäsen Juha Härkönen. Juhlapuheen piti Lions Clubs Internationalin hallituksen jäsen Kalle Elster (Lions Club Keila, Viro).

Avajaisjuhlan tunnelmaa kohottivat hienoilla musiikkiesityksillä viulisti Alina Marttinen ja 10-vuotiaat haitarinsoittajapojat Lauri Klem ja Onni Aaltokallio.

Vuosikokouksessa hyväksyttiin kauden 2012 - 2013 toimintakertomus ja tilinpäätös sekä tulevan kauden 2014 – 2015 toimintasuunnitelma ja talousarvio.

Vuosikokouksessa valittiin uudet piirikuvernöörit

Kaudelle 2014 – 2015 valittiin piirikuvernööriehdokkaaksi Veijo Suhonen (Lions Club Otava).  Piirikuvernöörin valinta vahvistetaan kansainvälisen järjestömme LCI:n vuosikokouksessa Torontossa ensi heinäkuussa.

Ensimmäiseksi varapiirikuvernööriksi valittiin Markku Vihavainen (Lions Club Juva) ja toiseksi varapiirikuvernööriksi Heikki Lohi (Lions Club Luumäki/Ukko-Pekka).

Piirin teema kaudella 2014 – 2015 on Vastuuntuntoa ja yhteistyötä, Lions-liitolla Palvelulla hyvinvointia ja kansainvälisenä Vahvempina yhdessä - Strenghten the Pride.

Seuraava piirin vuosikokous päätettiin pitää 25.4.2015 Mikkelissä. Kokouksen järjestelyistä vastaa Lions Club Otava.

Kiitokset Lions Club Lappeenranta/Rakuunalle onnistuneista vuosikokousjärjestelyistä.

Mikäli sinä olet kiinnostunut tulemaan mukaan lionstoimintaan tekemään hyvää katso lisätietoja tästä.

Teksti: Kari Koponen

Kuvat: Kari Koponen ja Paavo Mikkonen

Lippumarssi päättyi kunniakäynnille sankarihaudoille.
Piirin seppeleen sankarivainajien muistomerkille laskivat 1. varapiirikuvernööri Veijo Suhonen (vas.), LC Lappeenranta/Rakuunan presidentti Lauri Sorvali ja piirikuvernööri Pekka Sopanen.
Avajaisjuhlan aluksi sytytettiin kynttilät ja pidettiin hiljainen hetki kauden aikana piirissä poisnukkuneiden lionien muistolle.