Lionsklubit muistavat Viron Suomi Poikia

Heinolalaisten lionsklubien edustajat olivat mukana perinteisellä kevätmatkalla tapaamassa Viron Suomi-poikia. Suomen talvi- ja jatkosodassa palveli lähes 3 400 virolaista vapaaehtoista.

Suomeen vuoden 1943 aikana tulleet virolaiset koottiin peruskoulutuksen jälkeen omaksi jalkaväkirykmentiksi, joka sai nimekseen Jalkaväkirykmentti 200. Heistä yli 400 miestä sai aliupseeri- tai upseerikoulutuksen.  JR 200 joukosta on vielä elossa 96 virolaista veteraania.

Lionsklubit Heinola Sillat ja Heinola Jyränkö olivat mukana perinteisellä kevätmatkalla tapaamassa Viron Suomi Poikia. Vierailuperinne on jatkunut jo useamman vuoden ajan.

Taloudellisen tuen lisäksi virolaiset veteraanit arvostavat yhteydenpitoa ja tapaamisia suomalaisten kanssa.

JR 200 oma reserviläisjärjestö on liittymässä Helsingin reserviläisten piiriin ja virolaisten oma perinteinen JR 200 muuttuu perinneyhdistykseksi. Yhdistyksen puheenjohtajana toimii Willem Rees.

Monet muut lionsklubit Suomessa ovat perinteisesti pitäneet yhteyttä Viron Suomi Poikiin ja tukeneet sekä muistaneet heitä eri tavalla.