Lionsklubit kiittävät sotiemme veteraaneja

Lionsklubit toteuttavat kaudella 2014-2015 Kiitos veteraanit-palveluaktiviteetin. Haminalaiset lionsklubit osallistuivat jo heinäkuun lopulla opastus, liikenteen ohjaus ja muihin avustustehtäviin veteraanitapahtuman yhteydessä.

Sotiemme veteraaneja on keskuudessamme yhä noin 32 000. Keski-iältään he ovat jo 90-vuotiaita. Elämän ehtoolla ja iän karttuessa ystäväpiiri pienenee. Voimien hiipuessa myös mahdollisuudet yhteyksien pitämiseen vähenevät.

Suomen Lions-liitto on päättänyt omalta osaltaan kiittää veteraaneja siitä, mitä he ovat tehneet meidän hyväksemme. Järjestön yli 900 klubia ja niiden 25 000 jäsentä etsivät kaudella 2014-2015 keinoja auttaa paikallisia veteraaneja ja helpottaa heidän elämäänsä.

Tuhat sotiemme veteraania, yli neljästäkymmenestä veteraanijärjestöstä ympäri Suomen, osallistui Haminassa järjestettyyn kesäpäivätapahtumaan heinäkuun lopulla Hamina Tattoon yhteydessä.

Veteraanien ohjelmaan kuului varuskunnassa nautitun lounaan jälkeen tutustuminen Puolustusvoimien tapahtumakenttään, konsertti RUK:n Maneesissa ja hartaushetki Haminan kirkoissa.

Kauniin kesäpäivän päätteeksi veteraanit seurasivat Haminan Tattoon marssishown kenraaliharjoitusta Hamina Bastionissa. Veteraanit myös esiintyivät omalla ex tempore kuoroesityksellään.

Veteraanitapahtumaan osallistuivat avustavissa tehtävissä kaikki haminalaiset lionsklubit eli Hamina, Hamina/Bastioni, Vehkalahti ja Hamina/Varvara.

Kuvat: Bjarne Mårtensson Lions Club Hamina