Lionstoiminta tarjoaa monta tapaa tehdä hyvää

Lionstoiminnan toimintakausi on 1.7.-30.6. Kaudella 2014-2015 lionstoiminta tarjoaa sinullekin monta mahdollisuutta tehdä hyvää.

Lionstoiminta on vaihtoehto käyttää omaa vapaa-aikaa hyvän tekemiseen. Paikalliset klubit huolehtivat oman paikkakuntansa hyvinvoinnista ja auttavat avun tarpeessa olevia.

Osallistumme myös Suomen Lions-liiton projekteihin auttamalla kansallisella tasolla lähimmäisiämme. Toimintakaudella 2014-2015 autamme mm. sotaveteraaneja ja sekä edistämme nuorison turvallista mopoilua yhdessä AKK-Motorsportin kanssa.

Suomen lionsklubit avustavat palvelullaan ja rahalahjoituksillaan kotimaansa ja maailman apua tarvitsevia arviolta 4-5 miljoonalla eurolla vuodessa. Maailmassa klubit tekevät arviolta 100 miljoona tuntia vapaaehtoistyötä ja lahjoittavat noin 800 miljoonaa euroa vuodessa.

Toimintakauden teemat

Jokaiselle toimintakaudelle valitaan teemat. Kaudella 2014-2015 D-piirin teema on ”Vastuuntuntoa ja yhteistyötä”, kansallisena Lions-liiton teemana ”Palvelulla hyvinvointia” ja kansainvälisenä teemana "Strengthen the pride - Vahvempina yhdessä".

Hyvällä tuulella

Lions-liiton vuosikokous pidettiin kesäkuussa Porissa. Liiton puheenjohtajaksi kaudelle 2014-2015 valittiin Tuomo Holopainen ja varapuheenjohtajaksi Jari Rytkönen.

Vuosikokouksessa oli myös paljon oheisohjelmaa, joihin yleisöllä oli vapaa pääsy.  Näitä oheisohjelmia olivat mm. tuulivoimaseminaari, Nuorten Areena-paneeli, mopoautokilpailu sekä Skeba-bändiskaba.

Jos haluat tulla mukaan tekemään hyvää katso lisätietoja täältä.