Toimintasuunnitelma

TOIMINTASUUNNITELMA TIIVISTETTYNÄ

Toimintasuunnitelma kaudelle 2024–2025 keskittyy vahvasti jäsenhankintaan, palveluaktiviteettien kehittämiseen ja viestinnän tehostamiseen.

1. Jäsenhankinta ja klubien vahvistaminen (GMT ja GET):
    • Tavoitteena on lisätä jäsenmäärää ja perustaa uusia klubia.
    • Klubit osallistuvat aktiivisesti jäsenhankintakampanjoihin ja järjestävät jäsenhankintatapahtumia.
    • Jäsenmäärän säilyttäminen ja uusien jäsenten hankintaan kannustaminen on keskeistä.
  2. Palveluaktiviteetit (GST):
    • Jatketaan hyväksi havaittujen palveluaktiviteettien, kuten Auta Lasta Auta Perhettä (ALAP), toteuttamista.
    • Kehitetään uusia aktiviteetteja erityisesti ympäristöön ja nuoriin liittyen.
    • Kannustetaan klubeja keskinäiseen yhteistyöhön ja palvelun laajempaan näkyvyyteen.
  3. Viestintä (PRC):
    • Tavoitteena on parantaa klubien näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa ja lisätä verkkosivujen informatiivisuutta.
    • Klubeja rohkaistaan osallistumaan viestintäkoulutuksiin ja hyödyntämään erilaisia viestintäkanavia.
  4. Koulutus (GLT):
    • Tarjotaan laadukasta johtajuus- ja jäsenkoulutusta klubeille.
    • Pyritään kehittämään uusia toimintamalleja ja tarjoamaan tukea klubien toiminnan kehittämiseen.
  5. LCIF ja ARS:
    • Edistetään varainkeruuta LCIF:lle ja ARS:lle.
    • Kannustetaan klubeja osallistumaan LCIF:n ja ARS:n toimintaan ja hankkeisiin.
  6. Nuorisotyö:
    • Panostetaan nuorisovaihtoon ja Lions Quest -koulutuksiin.
    • Jokaiselle klubille pyritään saamaan nuorisovaihtovastaava, joka markkinoi vaihtoa ja kannustaa isäntäperheiden muodostamiseen.

Toimintasuunnitelma korostaa yhteisön merkitystä, jäsenien sitoutumista ja aktiivista osallistumista palveluaktiviteetteihin sekä klubeissa että piirissä.
Lisäksi viestinnän ja koulutuksen roolia pidetään keskeisenä klubien kehittämisessä ja näkyvyyden parantamisessa.